آموزشی برنامه نویسی

ساخت وبلاگ

ارسال شده در تاریخ: دوشنبه, فروردین ۳۰ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

پرچمداران هواوی موسوم به Huawei P9 و Huawei P9 Plus که چندی پیش معرفی شدند با وجود برخی اختلاف‌‌ها، در یک نکته مهم اشتراک داشتند. بخش تصویری آنها در پشت دستگاه از دو دوربین تشکیل شده که نام شرکت آلمانی معتبر لایکا را به عنوان سازنده در کنار خود می‌بینند. حالا مشخص شده که این دو دوربین در حقیقت ساخت یک شرکت چینی تایید شده توسط لایکا است.

این نخستین باری ست که شرکت آلمانی Leica با یک سازنده چینی در این سطح همکاری می‌‌کند. شرکت چینی که در این خبر به عنوان کمپانی تایید شده از سوی لایکا از آن یاد شده است، Sunny نام دارد. این خبر البته به هیچ عنوان به معنای کیفیت پایین تصاویر برداشت شده توسط این دو دوربین نیست بلکه برعکس براساس تجارب کاربران و عکس‌های منتسب آنها،‌ با یکی از بهترین دوربین‌های موبایلی سال 2016 در این دو مدل روبرو هستیم.

معرفی یک شرکت چینی به عنوان سازنده دوربین هواوی p9

منبع

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 190 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:41

ارسال شده در تاریخ: دوشنبه, فروردین ۳۰ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

اسمارت‌فون‌های سری Moto G‌ موتورولا که ارائه آنها به بازار از زمان تملک گوگل بر این برند آغاز شد یکی از بهترین و خوش‌قیمت‌ترین و در عین حال پر فروش‌ترین دیوایس‌های این برند تا به امروز بوده‌اند و در حال حاضر با تملک لنوو بر این برند نیز این سری با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد به تازگی تصاویری از نسل چهارم این سری منتشر شده که حضور سنسور اثر انگشت در آن مشهود است.

چندی پیش یکی از مدیران ارشد شرکت لنوو به نام Chen Xudong از حضور سنسور اثر انگشت در تمامی گوشی‌های Moto این برند خبر داد و از همین رو مشاهده تصویری از نسل چهارم موتو جی با سنسور اثر انگشت چندان عجیب و دور از انتظار به نظر نمی‌رسد. در این تصویر که در زیر دیده می‌شود این سنسور در زیر صفحه‌نمایش در یک قاب مربع شکل قرار گرفته و هنوز مشخص نیست که آیا این دکمه به صورت ثابت (به سبک HTC A9) در نظر گرفته شده یا اینکه برای استفاده از آن باید این دکمه را فشرد (به سبک سری Galaxy S6 و Galaxy S7 سامسونگ).

انتشار تصویری از موتو جی نسل چهارم با حسگر اثر انگشت

در حال حاضر اطلاعات چندانی در مورد مشخصات سخت‌افزاری این مدل در دسترس نیست و از روی تصویر بالا نیز به نکته چندان مهمی نمی‌توان پی برد. بالای دوربین در بخش پشتی دستگاه ساختار جدیدی به چشم می‌‌خورد ک شاید همانند اتوفوکوس لیزری در گوشی‌های دارای این فناوری عمل کند. موتورولا سال گذشته در ماه جولای (اواسط تیرماه) نسل سوم Moto G را به بازار عرضه کرد و در این مورد نیز با توجه به حجم کم اطلاعات در مورد این مدل نمی‌توان انتظار چندانی برای معرفی نسل چهارم پیش از آغاز تابستان را داشت.

منبع

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 192 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:41

زلزله کارخانه سنسور دوربین سونی را تعطیل کرد

ارسال شده در تاریخ: یکشنبه, فروردین ۲۹ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

زلزله بزرگ روز پنجشنبه و شبه در کشور ژاپن نه‌‌تنها بسیاری از افراد عادی را در گیر خود ساخته بلکه شرکتی همچون سونی نیز از صدمات ناشی از این رویداد طبیعی برکنار نبوده است. بزرگ‌ترین مشکل سونی در این میان احبار به تعطیل کردن کارخانه ساخت سنسورهای CMOS دوربین‌های موبایلی است که نه‌تنها در دوربین‌های موبایلی سونی بلکه در دیگر برندها از جمله اپل نیز دیده می‌شود.

کارخانه تولید سنسورهای دوربین سونی در شهر کوماموتو در جنوب ژاپن قرار دارد که پس از زلزله برای برآورد ساختن میزان خسارت‌ها و مشکلاتی که این رویداد برای آن ایجاد کرده همچنان بسته مانده است. علاوه بر مشکلات کارخانه کوماموتو سونی همچنان مجبور شده است که بخشی از کارخانه خود در ناگازاکی را نیز تعطیل کند که از قرار معلوم این قسمت از کارخانه نیز در پروسه ساخت سنسور دوربین‌های موبایلی نقش دارد. سونی هنوز برآوردی از میزان خسارات و زمان احتمالی بازگشایی دوباره این کارخانه‌ها منتشر نکرده اما طبق اطلاعات ارائه شده از سوی این برند، سونی با تکیه بر تولیدات حاضر در انبارهای خود می‌تواند حداقل تا مدتی تامین‌کننده نیاز خود و دیگر شرکت‌های سازنده گوشی‌های موبایل در این زمینه باشد.

تعطیل شدن کارخانه سنسورهای cmos سونی بر اثر زلزله ژاپن

سونی در حال حاضر سهم بازاری در حدود 40 درصد از بیزینس سنسورهای CMOS دوربین‌های موبایلی را در اختیار دارد و بدین‌ترتیب در صورت طولانی شدن مشکل سونی تاثیر آن را بلافاصله در سطح جهانی می‌توان مشاهده کرد. سامسونگ به عنوان یکی از بزرگان دنیای اسمارت‌فون نیاز خود را در این زمینه از دو تولید‌کننده مختلف تامین کرده و از همین ابتدا اعلام کرده که در صورت طولانی‌شدن این مشکل نیز تاثیر چندانی از آن نمی‌پذیرد.

منبع

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 203 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 3:05

ارسال شده در تاریخ: یکشنبه, فروردین ۲۹ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

طبق روال هر ساله زمان زیادی تا معرفی گوشی سری Note سامسونگ برای سال 2016 باقی مانده است. باز هم طبق روال این گوشی که تقریبا بدون شک Note 6 خوانده خواهد شد باید مشخصات و قابلیت‌های پیشرفته‌تری نسبت به Galaxy S هم‌رده آن یعنی خانواده S7 ارائه کند. طبق اطلاعات جدیدا به دست آمده این گوشی 5.8 اینچی بوده و 6 گیگابایت رم دارد!

اطلاعات به دست آمده در مورد این مدل از یک اسکرین‌شات ساده از برنامه CPU-Z به دست آمده که مشخصات سخت‌افزاری و پردازشی اسمارت‌فون‌‌ها را به نمایش می‌گذارد. در این اسکرین‌شات که به گفته ارسال‌کننده آن توسط یک کارمند سامسونگ تهیه شده از نام مدل SM-N930 استفاده شده که این با توجه به اینکه Note5 سال گذشته با نام مدل N920 شناخته می‌شد نردیدها در مورد اینکه این تصویر به Note 6 تعلق دارد را به حداقل می‌رساند. سایز صفحه‌نمایش در این اسکرین‌شات برابر 5.77 اینچ QHD‌ است که با توجه به رویه این نرم‌افزار در ارائه اطلاعاتی از این دست باید این پنل را 5.8 اینچی نامید. بدین‌ترتیب پس از 3 سال پیاپی که سایز صفحه‌نمایش گوشی‌های سری Note سامسونگ همیشه 5.7 اینچ بود این بار این سایز 0.1 اینچ ارتقا پیدا کرده است.

ارائه اطلاعات در مورد سامسونگ گلکسی note 6

سایز 6 گیگابایتی رم و حافظه داخلی 32 گیگابایتی در کنار چیپ‌ست Samsung Exynos 8890 دیگر موارد مشهود در این اسکرین‌شات را تشکیل می‌دهند. منبع این خبر به شکل ظاهری مشابه نوت 6 در مقایسه با Galaxy S7 و Galaxy Note5 اشاره می‌کند و آن را اندکی ضخیم‌تر از Note5 ارزیابی کرده است. ارتقا بزرگ در این گوشی ظاهرا در بخش باتری اتفاق افتاده که ظرفیت آن با افزایش 700 میلی آمپر ساعتی نسبت به Note5 اینک به 3700mAh می‌رسد. نکته هیجان‌انگیز دیگر ضد آب بودن دستگاه همانند سری S7 با استاندارد IP68 است که جذابیت بالایی را به همراه خواهد داشت. به گفته منبع این خبر در صورت آمده شدن اندروید N تا زمان ارائه این گوشی به بازار، Note 6 با نسخه هفتم اندروید به بازار ارائه خواهد شد.  Galaxy Note 6 ظاهرا در مجموعه سامسونگ با کد نام Grace (زیبایی و ظرافت) شناخته می‌شود.

منبع

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 192 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 3:05

ارسال شده در تاریخ: جمعه, فروردین ۲۷ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

تا معرفی آیفون بعدی شرکت اپل هنوز مدت‌ زیادی باقی مانده است. در این مدت تا پایان تابستان و زمانی که معمولا شرکت اپل آیفون‌های اصلی خود را معرفی می‌کند خبرهای تایید نشده فراوانی مثل همیشه نقل مجالس خواهد بود. در ادامه شایعه تایید نشده‌ای که چندی پیش در مورد استفاده از فناوری OLED در آیفون بعدی منتشر شد اینک ظاهرا اپل در پی خرید این پنل‌ها از سامسونگ است.

نکته جالب در این میان این است که زمان خرید و تحویل این پنل‌ها طبق اطلاعات این گزارش سال 2017 است که بدین‌ترتیب در صورت به حقیقت پیوستن این خبر، این پنل‌‌ها در آیفون‌هایی که امسال ارائه می‌شود (و به احتمال قریب به یقین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نام دارند) جایی نخواهند داشت و باید منتظر مشاهده این فناوری در نسل بعدی که احتمال iPhone 7s نام دارد باشیم. این گزارش که از یک منبع چینی منتشر شده نه‌تنها سامسونگ را به عنوان سازنده این پنل‌ها معرفی کرده بلکه به اختصاص یکی از کارخانه‌های آسیایی این شرکت برای ساخت این صفحه‌نمایش‌‌‌ها اشاره داشته است.

احتمال حضور پنل های oled سامسونگ در آیفون های سال 2017

پیش از این نیز سامسونگ گزینه اول ساخت پنل‌های OLED (در صورتی که اپل قصد مهاجرت به این فناوری را داشته باشد) معرفی شده بود اما در گزارش‌های قبلی این انتقال به سال 2018 موکول شده بوده و اینک یک سال زودتر ظاهرا این اتفاق به وقوع می‌پیوندد. برخی خبرهای دیگر نیز این گزارش را تایید می‌کنند اما در آنها به 5.8 اینچی بودن آیفون بزرگ‌تر سال 2017 اشاره شده است در حالی که پیش از این به 5.5 اینچی بودن پنل‌های OLED مورد استفاده در این سال اشاره شده بود.

منبع

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 247 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 4:14

ارسال شده در تاریخ: جمعه, فروردین ۲۷ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

مدت بسیار کوتاهی از معرفی دو پرچمدار جدید سری P هواوی با نام‌های P9 و P9 Plus نگذشته است. این شرکت فناوری که اینک یکی از تعیین‌کننده‌ترین نام‌‌ها در دنیای اندروید فون‌ها به حساب می‌آید حالا قصد دارد در عرصه مرتبط دیگری در این صنعت وارد شود. هدست واقعیت مجازی این شرکت که به سادگی Huawei VR نامیده می‌شود قرار است در برخی جنبه‌ها اولین نمونه در نوع خود باشد.

این هدست واقعیت مجازی که از لحاظ ظاهر و عملکرد شباهت بسیار زیادی به Samsung Gear VR دارد برای گوشی‌های بزرگ (به طور مشخص P9 Plus ، P9  و Mate 8) طراحی شده و گوشی در بخش جلویی آن قرار می‌گیرد. نکته بسیار جالب در مورد این گوشی صدای فراگیر ارائه شده توسط آن است که هواوی از آن به عنوان صدای 360 درجه‌ای یاد کرده و آن را نخستین هدست واقعیت مجازی با این قابلیت می‌نامد. در این حالت صدای صحنه‌های مختلف متناسب با منبع صدا از همان جهت سوژه به گوش کاربران رسیده و بدین‌ترتیب تجربه‌ فوق‌العاده‌ای در این زمینه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در این هدست طبق معمول نمی‌توان از عینک استفاده کرد اما به گفته شرکت سازنده با مکانیزم تنظیم وضوح امکان تغییر در آن برای کاربران دوربین و نزدیک‌بین فراهم می‌شود.

معرفی هدست واقعیت مجازی huawei VR

Huawei VR از میدان دید 95 درجه‌ای برخوردار است که آن را قابل رقابت با Gear VR سامسونگ با میدان دید 96 درجه‌ای می‌کند. دیگر نکته جالب در مورد این عینک به محتوای نرم‌افزاری آن تعلق دارد که به گفته هواوی قرار است حجم وسیعی از محتوا شامل 4000 فیلم رایگان (که البته همه آنها ظاهرا ویدئوهای VR نیستند)، بیش از 40 عنوان بازی، تا 350 تصویر پانوراما و بیش از 150 تور مجازی برای این دیوایس ارائه شود.

معرفی هدست واقعیت مجازی huawei VR

متاسفانه هواوی هیچ اطلاعاتی در مورد زمان ارائه دستگاه و قیمت آن ارائه نکرده اما به احتمال قوی باید منتظر ارائه آن به صورت جداگانه یا باندل در کنار P9 و P9 Plus باشیم.

منبع

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 178 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 4:14

دو ماه زندگی با LG Nexus 5X : نگاهی به نقاط ضعف و قوت در طی زمان

نکسوس 5X به سبب مشخصات راضی‌کننده و جذابیت همیشگی دیوایس‌های گوگلی در کنار افت قیمت بسیار مناسب، این روزها یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربران حرفه‌ای‌تر دنیای اسمارت‌فون و گیگ‌ها و نردهایی ست که فارغ از هیاهوی گلکسی‌ها و آیفون‌ها به دنبال یک گوشی با ثبات با پردازنده‌ای سریع و آپدیت‌های نرم‌افزاری بلافاصله هستند. حضور یک دوربین با کیفیت در نکسوس جدید این معامله را شیرین‌تر کرده و برای بسیاری از شما نیز همچون من نکسوس 5X حداقل روی کاغذ انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. در بررسی گجت‌های دیجیتالی به ویژه مواردی که همچون موبایل و تبلت مستقیما با زندگی روزمره کاربران در ارتباط هستند معمولا هیچ چیز جایگزین یک تجربه واقعی و استفاده از دستگاه به عنوان دیوایس اصلی کاربران در یک بازه زمانی نچندان کوتاه نخواهد شد؛ تجربه‌ای که به وضوح تمامی نقاط ضعف و قوت دستگاه را نمایان ساخته و امکان یک قضاوت صحیح و بی‌طرفانه را فراهم می‌آورد. در طی دو ماه گذشته از گوشی نکسوس 5X به صورت روزانه استفاده کرده‌ام و آنچه در ادامه می‌آید نتایج یک تست طولانی مدت روی این گوشی است. این تجربه که پیش از این در مورد اسمارت‌فون HTC One M9 نیز تکرار شده بود فرصت مغتنمی برای آشنا شدن با گزینه‌های مثبت و منفی این گوشی در طی زمان خواهد بود. با ما در این مسیر همراه شوید.

بدنه : حفظ فرم و مقاومت دستگاه، تغییر رنگ در نسخه سفید

نکسوس 5X در بازارهای داخلی عمدتا در دو رنگ سفید و مشکی به فروش می‌رسد که نسخه در اختیار ما ورژن سفید رنگ این گوشی است. جنس پلاستیک بخش پشتی در هر دو مدل از نوع مات با مقاومت در برابر اثرات انگشت است که جنس نرم‌ آن حس رضایت‌بخشی را در زیر دست ایجاد می‌کند. در دیگر سو با وجود جذب نشدن اثر انگشت روی این بدنه، رنگ سفید آن پس از مدت کوتاهی به صورت نامحسوس و پس از مدتی طولانی‌تر به صورت کاملا محسوسی به تیره‌گی می‌گراید. این تیره‌گی و تفاوت رنگ را به خصوص در محوطه حوالی سنسور اثر انگشت بیش از سایر قسمت‌ها می‌توان مشاهده کرد چرا که این قسمت ظاهرا به دلیل محصور بودن در قاب دایره‌شکل پیرامونی کمتر از سایر قسمت‌ها با مشکل تیره‌ شدن رنگ روبرو شده و لذا تفاوت رنگ محوطه اطراف آن به خوبی مشخص است. این مشکل ظاهرا در نسخه مشکی دستگاه چندان مشهود نیست و به همین علت برای کاربران حساس به این مورد تهیه نسخه تیره این مدل بیشتر توصیه می‌شود.

بررسی تخصصی نکسوس 5x پس از دو ماه استفاده

بررسی تخصصی نکسوس 5x پس از دو ماه استفاده

این بدنه با وجود موردی که در بالا ذکر شد از استحکام بالایی برخوردار بوده و در یک تجربه شخصی با چندین بار افتادن از دست روی سطوح ناهمواره نیز با مشکلی روبرو نشد.

مسئله جابجا بودن دکمه‌های تغییر ولوم و دکمه پاور در کناره سمت راست دستگاه که در ابتدا به عنوان یک مشکل قلمداد می‌شود در ادامه استفاده کاملا عادی شده و اینک در هر گوشی دیگری نیز ناخودآگاه دست به دنبال دکمه پاور بالاتر از دکمه‌های ولوم می‌گردد.

بررسی تخصصی نکسوس 5x پس از دو ماه استفاده

صفحه‌نمایش : نور مناسب، عملکرد مطلوب در نور خورشید، خراشیدگی‌های مشهود سطح

از صفحه‌نمایش نکسوس 5X می‌توان به عنوان یکی از اصلی‌ترین نکات مثبت این گوشی یاد کرد. این پنل با سایز مناسب 5.2 اینچی نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است و به همین علت ارگونومی بسیار مناسبی ارائه می‌کند. پوشش ضد چربی (Oleophobic) به خوبی عمل کرده و با اینکه هنوز اثرات انگشت روی آن به خوبی دیده می‌شود اما شدت آنها چندان زیاد نیست. شیشه گوریلاگس 3 که چند باری صفحه‌نمایش را از شکسته‌شدن پس از سقوط نجات داد در برابر خراشیدگی چندان مقاوم نیست و پس از دو ماه استفاده معمول خش‌های ریز و ناپیدایی روی صفحه‌نمایش دیده می‌شود بنابراین اگر به این نکته حساس هستید همان روز اول از پوشش محافظ معمولی یا گلس روی صفحه‌نمایش نکسوس 5X استفاده کنید.

بررسی تخصصی نکسوس 5x پس از دو ماه استفاده

یک حسن بزرگ این صفحه‌نمایش حداقل میزان نور آن است نور این پنل توسط نور سنج ما در حداکثر آن حوالی 312 لوکس اندازه‌گیری شد که با کاهش نور تا سطح حداقلی این نور به چند دهم لوکس (حوالی 0.3) کاهش پیدا کرد بنابراین با اینکه در مقایسه با بزرگان حداکثر نور این پنل چندان فوق‌العاده نیست اما نور حداقل آن برای استفاده از گوشی در شب و تاریکی کامل بسیار مناسب خواهد بود و در دنیای واقعی نیز این نور کم بسیار کاربردی است.

حسگر اثر انگشت : سریع، کاربردی، مشکل‌آفرین!

حسگر اثر انگشت در بخش پشتی نکسوس 5X یکی دیگر از قابلیت‌های کلیدی این مدل و از جمله ارتقا‌ء‌های صورت گرفته نسبت به نسل پیشین است. این حسگر به خوبی اثرات انگشت را در خود ذخیره کرده و به غالبا به سرعت و با درصد خطایی اندک اثر انگشت ثبت شده را شناسایی کرده و گوشی را بازگشایی می‌کند.

این قسمت نیز اما از مشکل به دور نیست و در طول استفاده با چندین مشکل در آن روبرو شدیم. اول اینکه در صورت قرار دادن گوشی در جیب به صورتی که حسگر اثر انگشت به سمت بدن باشد در حین راه‌رفتن برخوردهای گاه و بیگاه پا به سطح سنسور، تلاش برای بازگشایی قفل قلمداد شده و نه‌تنها ویبره‌‌هایی به همین علت حس می‌شود بلکه با رسیدن به سقف تلاش‌های ناموفق، کاربر برای بازگشایی قفل صفحه‌ ناگزیر از وارد کردن پین‌کد یا کشیدن پترن از پیش تعیین شده است.

مشکل دیگر در این حسگر ناتوانی در تشخیص اثر انگشت با تغییر شکل دادن سطح دست است در این حالت به عنوان نمونه پس از در معرض رطوبت قرار گرفتن دست برای طولانی‌مدت (پس از آبتنی و استحمام) سنسور تا لحظاتی قادر به تشخیص برجستگی‌های سطح انگشت نمی‌شود که البته این مشکل مختص به این مدل نبوده و به احتمال قریب به یقین در دیگر گوشی‌های مجهز به حسگر اثر  انگشت نیز دیده می‌شود.

دوربین : سریع، فوق‌العاده، کاملا راضی‌کننده

در طی سالیان گذشته معمولا در حین بررسی یک دیوایس نکسوسی، دوربین به عنوان پاشنه آشیل اصلی دستگاه قلمداد شده و شرایط برای با کیفیت قلمداد کردن آن فراهم نبود. در نکسوس 5X اما شرایط کاملا متفاوت دنبال شده و بالاخره با یک دوربین نسبتا ایده‌آل در گوشی نکسوسی روبرو می‌شویم. این دوربین 12.3 مگاپیکسلی نه‌تنها روی کاغذ با سایز سنسور 1/2.3 اینچی، پیکسل‌های نسبتا بزرگ 1.55 میکرونی و گشودگی دیافراگم f/2.0 با کیفیت به نظر می‌رسد بلکه در عمل نیز دوربین قابل اطمینانی ست. آماده به کار شدن در کسری در ثانیه، شاتر پر سرعت، دقت رنگ، فوکوس لیزری بلافاصله و کیفیت مثال‌زدنی تصاویر از دوربین نکسوس 5X ابزاری کاملا متفاوت نسبت به گذشته ساخته‌اند. از این دوربین در شرایط نوری متعدد و متفاوتی استفاده کردیم و به جز در برخی موارد با نور بسیار کم محیط در سایر موارد فوکوس سریع و دقت رنگی در سطح بزرگان این کلاس مشاهده شد. نمونه تصاویر این دوربین در حالت‌های مختلف را در زیر می‌توانید مشاهده کنید. (برای دیدن تصویر با اندازه واقعی روی هر عکس کلیک کنید)

بررسی تخصصی نکسوس 5x پس از دو ماه استفاده

بررسی تخصصی نکسوس 5x پس از دو ماه استفاده

بررسی تخصصی نکسوس 5x پس از دو ماه استفاده

فیلم‌برداری 1080/30p و 4K‌ در این دوربین نیز بسیار مناسب است که نمونه‌‌ای از وضوح فول اچ‌دی آن را در زیر می‌توانید مشاهده کنید. نبود OIS‌ یا لرزه‌گیر اپتیکال تنها نکته منفی این دوربین است که تاثیر منفی آن را در عمل و در ویدئوهای زیر با وجود تلاش برای ثابت نگه‌داشتن دستگاه می‌توان مشاهده کرد.

 
دوربین سلفی : با کیفیت، راضی‌کننده

دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی این گوشی نیز با دارا بودن گشودگی دیافراگم f/2.0 عملکرد بسیار مناسبی دارد و حداقل در صفحه‌نمایش خود گوشی و پیش از بزرگ کردن تصویر تا اندازه واقعی عکس‌های مناسبی را ثبت می‌کند.

حافظه داخلی:  مشکلی تمام‌عیاری در نسخه 16 گیگابایتی

شاید در ابتدا و پیش از استفاده از نکسوس 5X به عنوان گوشی اصلی، دارا بودن حافظه 16 گیگابایتی برای بسیاری از کاربران کافی به نظر برسد اما در عمل و زمانی که این دیوایس حکم اسمارت‌فون اصلی شما و محل نصب برنامه‌های متعدد و ذخیره شدن عکس‌های و ویدئوهای گوناگون باشد در مدت زمانی بسیار کوتاه به محدودیت اصلی نسخه 16 گیگابایتی این گوشی (که مثل دیگر نکسوس‌ها، امکان ارتقا حافظه داخلی را به وسیله کارت حافظه اکسترنال ندارد) پی‌ خواهید بود. نسخه 16 گیگابایتی نکسوس 5X در ابتدای استفاده، فضایی تنها در حدود 10 گیگابایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در نسخه در اختیار ما پس از گذشت تنها 2 ماه با نصب نزدیک به 30 برنامه و تنها یک بازی (بدون دیتای حجیم) و البته حجم نسبتا زیادی از تصاویر (نزدیک به 4.4 گیگابایت) حافظه داخلی تقریبا به طور کامل پر شد و انتقال تصاویر به کامپیوتر در این حالت تنها راه‌حل پیش روی کاربران خواهد بود راه‌حلی که خود مشکل دیگری را ایجاد می‌کند!

بررسی تخصصی نکسوس 5x پس از دو ماه استفاده

USB Type-C : یک فناوری ایده‌آل به قیمت فراموش کردن پاوربانک و همراه داشتن دائمی شارژر!

کابل USB ارائه شده همراه نکسوس 5X در هر دو سر از رابط Type-C بهره می‌برد که اتصال گوشی به شارژر قدرتمند این مدل را فراهم می‌کند. این ترکیب از همان ابتدا یک مشکل بزرگ را پیش روی کاربران قرار می‌دهد : چگونه باید نکسوس 5X را به کامپیوتر متصل کرد؟ نبود پورت USB Type-C در تقریبا تمامی کامپیوترهای فعلی و  یافت نشدن آسان کابل تبدیل USB‌ معمولی به نوع C اصلی‌ترین دلیل این مشکل است. تنها مشکل پورت USB نکسوس 5X به محدودیت اتصال دستگاه به کامپیوتر تعلق ندارد بلکه از این پس (حداقل تا به بازار آمدن و فراگیر شدن پاوربانک‌های جدید) هیچ‌یک از پاوربانک‌های فعلی کاربران (با پورت‌های اتصال micro USB) با این دیوایس‌ منطبق نیستند و به همراه داشتن شارژر دستگاه اجبار تمام‌عیاری‌ست که تمامی کاربران دستگاه با آن روبرو هستند. این مشکل در مورد کابل‌های USB OTG‌ نیز به همین صورت و حتی با شدت بیشتری برقرار است.

بررسی تخصصی نکسوس 5x پس از دو ماه استفاده

باتری : شارژ سریع دوامی متوسط

باتری حاضر در نکسوس 5X از ظرفیت 2700 میلی آمپر ساعتی برخوردار است که در بین گوشی‌های هم‌سطح این کلاس ظرفیت نسبتا متوسطی به حساب می‌آید. برتری بسیار مهم این باتری در شارژر فوق‌العاده آن نهفته است. این شارژر 15 واتی (5 ولت و 3 آمپر) بسیار سریع عمل می‌کند بطوریکه بیش از نیمی از ظرفیت باتری پس از تنها 40 دقیقه اتصال به شارژر پر می‌شود. دوام باتری اما بسیار به نوع استفاده کاربران بستگی دارد و برای ما با استفاده دائم در شبکه‌های اجتماعی و چند تماس کوتاه در روز و برداشت گاه و بی‌گاه چند عکس این دوام حداکثر به 1.5 روز می‌رسید.

اسپیکر اصلی : مونو با صدای متوسط

با اینکه در نگاه اول در بالا و پایین صفحه‌نمایش نکسوس 5X دو اسپیکر استریو به چشم می‌‌خورند اما اسپیکر اصلی در پایین قرار دارد و دریچه مشابه در بالای صفحه‌نمایش تنها برای دریافت خروجی صدا در حین تماس به کار گرفته می‌شود. صدای خروجی از این اسپیکر حداکثر متوسط رو به پایین است اما در عمل و در زمان استفاده مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند و در فضاهای داخلی نیز صدای آن به خوبی به گوش می‌رسد.

بررسی تخصصی نکسوس 5x پس از دو ماه استفاده

خروجی تصویر : حذف خروجی سیمی TV و محدودیت در خروجی تصویر بی‌سیم

رابط USB Type-C حاضر در نکسوس 5X با اینکه روی کاغذ توانایی پشتیبانی از خروجی تصویر را دارد اما عملا از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند و تنها راه انتقال تصویر در این مدل به گزینه‌های بی‌سیم تعلق دارد. این گزینه‌ها نیز به دلیل حضور اندروید 6.0 کاملا محدود به یک عنوان یعنی استفاده از دانگل Chromecast گوگل است و از گزینه معمول‌تر و محبوب‌تر Miracast در این گوشی پشتیبانی نمی‌شود.

بررسی تخصصی نکسوس 5x پس از دو ماه استفاده

پردازنده- رم : سریع،‌ پر قدرت و بدون مشکل

استفاده از چیپ‌ست Snapdragon 808 در حالی‌که رقبا آرام‌آرام در حال سوئیچ کردن روی کلاس Snapdragon 820 هستند در ابتدا اندکی نگران‌کننده به نظر می‌رسد و حافظه رم 2 گیگابایتی نیز برای یک گوشی مدرن شریط ایده‌آلی را نشان نمی‌دهد همه این نگرانی‌ها اما در حین استفاده عملی از گوشی کاملا به دست فراموشی سپرده می‌شود و نه‌تنها تقریبا هیچگاه با کند شدن دستگاه روبرو نشدیم بلکه به لطف سیستم‌عامل سبک و روان اندروید 6 مارشملو اثری از کرش کردن نیز در آن وجود ندارد.

ارتباطات : یک LTE فوق‌العاده،‌ وای‌فای پر سرعت

بخش بزرگی از زمان حضور نکسوس 5X در کنار ما در فضای خارجی و در حین استفاده از شبکه موبایلی نسل چهارم یا LTE گذشت. LTE Cat.6 حاضر در نکسوس 5X از سرعت دانلود 300Mbps پشتیبانی می‌کند که البته نگفته پیداست که این سرعت در دنیای واقعی و به خصوص در شبکه موبایلی داخلی چندان قابل دسترس نیست. در عمل اتصال LTE دستگاه از ثبات و سرعت بالایی برخوردار بوده و در مصرف باتری نیز تاثیر چندان غیر منطقی و غیر قابل قبولی بر جای نمی‌‌گذارد. نکته مثبت دیگر در این میان به اتصال وای‌فای ac آن تعلق دارد که در تبادلات دیتا با روتر (به خصوص زمانی که کابل اتصال کامپیوتر در دسترس نباشد و قصد جابجایی حجم بالایی از اطلاعات در شبکه داخلی را داشته باشید) بسیار موفق و پر سرعت عمل می‌کند.

نکسوس 5X در یک نگاه

بررسی تخصصی نکسوس 5x پس از دو ماه استفاده

پس از گذشت دو ماه از در دست گرفتن نکسوس 5X اینک با نگاه حرفه‌ای‌تری می‌توانیم در مورد نقاط ضعف و قوت این گوشی و توصیه کردن آن به دیگران سخن بگوییم. نقاط ضعف اصلی و مهم این گوشی را باید در تیره شدن رنگ بدنه (در نسخه سفید رنگ) پس از مدتی کوتاه، محدودیت حافظه در ورژن 16 گیگابایتی و مشکلات مرتبط با پورت USB Type-C (منطبق نبودن با پاور بانک‌های فعلی و اجبار در به همراه داشتن دائم شارژر) خلاصه کرد. موارد منفی نچندان مهم نیز بیشتر به دوام متوسط باتری و نبود خروجی TV سیمی و پشتیبانی نکردن از میراکست در انتقال تصویر تعلق دارد. در سوی دیگر نکسوس 5X با وجود موارد گفته شده به دلیل برخورداری از ابعاد و وزن بسیار مناسب، صفحه‌نمایش با کیفیت با اندازه مطلوب، دوربین اصلی بسیار با کیفیت و دوربین سلفی راضی‌کننده، حضور چیپ‌ست پردازشی مناسب و سیستم‌عاملی مدرن (با آپدیت بلافاصله حداقل تا یکی دو سال آینده) و در نهایت گزینه‌های ارتباطی پیشرفته و قیمتی کاملا منطقی محصولی شایسته احترام است. بدین‌ترتیب با در کنار هم قرار دادن نقاط ضعف و قوت این گوشی هنوز نیز می‌توان از این مدل به عنوان یکی از انتخاب‌های خاص رده میانی یاد کرد و شرایط برای توصیه کردن آن به دیگر کاربران البته با برشمردن نکات منفی به خوبی فراهم است.

توجه: این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏Writeage.com‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است.

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 197 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 4:14

ارسال شده در تاریخ: چهارشنبه, فروردین ۲۵ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

چندی پیش خبری در مورد ارائه پرچمدار جدید شرکت ال‌جی موسوم به G5 با چیپ‌ست پردازشی ضعیف‌تر Qualcomm Snpadragon 652 و 3 گیگابایت RAM منتشر شد همزمان در خبرهای جسته و گریخته به مدل دیگری از این گوشی به نام LG G5 SE اشاره شد که از لحاظ ابعاد تفاوتی با G5 اصلی نداشت حالت مشخص شده که این دو مدل در عمل یک مدل هستند.

این نسخه از G5 با چیپ‌ست Snpadragon 652 و 3 گیگابایت رم در بازار آمریکای لاتین عرضه شده و اینک با مشخص شدن یکی بودن این مدل با LG G5 SE مناطق دیگری از جمله چین و کشورهای مشترک‌المنافع نیز به لیست مناطق دریافت‌کننده این مدل افزوده می‌شوند.

یکسان بودن نسخه اسنپ دراگون 652 ال جی g5 با g5 se

این گوشی به جز چیپ‌ست پردازشی ضعیف‌تر و رم کم‌تر تقریبا هیچ تفاوت دیگری با G5 اصلی نداشته و به همین علت است که قاب مخصوص یکسانی موسوم به Quick Cover برای هر دوی این دو گوشی‌ها ارائه شده است.

یکسان بودن نسخه اسنپ دراگون 652 ال جی g5 با g5 se

چیپ‌ست Snpadragon 652 یک پروسسور 8 هسته‌ای حاوی 4 هسته ARM A72 و 4 هسته ARM A53 است و گرافیک آن نیز توسط قطعه Adreno 510 تامین می‌شود. یک تفاوت ظریف این چیپ‌ست با Snpadragon 820 در مودم LTE آن قرار دارد که در 652 از نوع Cat.8 با حداکثر سرعت 300Mbps‌ در دانلود است اما در Snpadragon 820 از مودم با پشتیبانی از LTE Cat.12‌ و سرعت 600Mbps استفاده شده است. این چیپ‌ست از USB 3.0 که در LG G5 اصلی حضور دارد نیز پشتیبان نمی‌کند.

منبع

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 234 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 2:31

ارسال شده در تاریخ: چهارشنبه, فروردین ۲۵ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

پورت‌های USB انتقال داده در گوشی‌های موبایل طی یک سال گذشته با ارتقا بزرگی روبرو شده‌اند و اینک بسیاری از برندهای بزرگ بازار در حال استفاده از پورت جدید USB Type-C هستند که مزایای متعددی از جمله امکان جا زده شدن از هر دو طرف را ارائه می‌کنند. امروز قانون تازه‌ای برای این پورت‌ها ارائه شده که از آسیب رسیدن به گوشی‌های موبایل از طریق آنها جلوگیری می‌کند.

بخش بزرگی از آسیب‌های ناشی از پورت‌های USB Type-C به شارژرهای غیر استانداردی تعلق دارد که بعضا با مشکلات زیادی همراه می‌شوند. امکان سرقت اطلاعات و حمله‌های سخت‌افزاری از این طریق به گوشی‌های کاربران یکی دیگر از این مشکلات است. برای چار‌ه‌جویی برای این موارد فوروم مجریان USB یا USB Implementers Forum و به اختصار USB-IF روز گذشته از مشخصات جدید تعیین هویت (Authentication) در پورت‌های USB Type-C پرده برداشت.

تدوین استاندارد جدید برای usb type c

این مشخصات جدید تعیین هویت که روز گدشته در فوورم توسعه‌دهنده‌گان اینتل در شنزن چین نمایان شد نه تنها دیوایس‌های کاربران را در برابر شارژرهای غیر منطبق و غیر استاندارد محافظت می‌کند بلکه از آسیب رسیدن به دستگاه کاربران به دلیل متصل کردن دیوایس‌های آلوده از طریق این پورت جلوگیری می‌شود. در این حالت پس از اتصال کابل، شارژر و هر لوازم جانبی دیگر به گوشی موبایل از این طریق یک سیستم رمزگذاری 128 بیتی آغاز به کار می‌کند که تنها در صورتی به دیوایس اجازه کار می‌دهد که دقیقا همان سیستم کدگذاری در دستگاه مهمان نیز اجرا شده باشد.

تدوین استاندارد جدید برای usb type c

در این حالت دیوایس‌های مختلف می‌توانند از پذیرش شارژرهایی که موفق به گذراندن این مرحله نشده‌اند ممانعت به عمل بیاورند و بدین‌ترتیب از مشکلات احتمالی جلوگیری کنند. از این طریق همچنین از حملات نرم‌افزاری از طریق پورت USB جلوگیری می‌شود چرا که در این سیستم‌ تنها در حالتی به پورت اجازه تبادل اطلاعات با  دیوایس متصل شده داده می‌شود که سیستم کدگذاری مورد اشاره در دیوایس مهمان نیز حضور داشته باشد.

تدوین استاندارد جدید برای usb type c

این موضوع با وجود نکات مثبت فراوان برخی موارد منفی را از جمله کار نکردن کابل‌ها و شارژرهای قبلی کاربران را در پی خواهد داشت البته ذکر این نکته نیز بسیار اهمیت دارد که کارکرد و جایگذاری این سیستم در دیوایس‌های جدید کاملا به تصمیم شرکت‌های سازنده بستگی دارد و حتی ممکن است امکانی نرم‌افزاری برای کاربران در نظر گرفته شود که در طی آن امکان فعال کردن یا غیر فعال کردن این قابلیت به صورت دستی وجود داشته باشد.

منبع

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 206 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 2:31

ارسال شده در تاریخ: سه شنبه, فروردین ۲۴ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

ساعتی پیش طبق موعد از پیش تعیین شده شرکت HTC‌ از جدیدترین پرچمدار خود در سال 2016 رونمایی کرد. HTC 10‌ که تقریبا تمامی مشخصات آن پیش از در طی leakهای متعدد در دسترس قرار گرفته بود پس از مدت‌ها محصولی قابل رقابت با برترین پرچمداران بازار از جمله سری S7 سامسونگ و G5 ال‌جی به نظر می‌رسد و در زمینه صوتی و تصویری حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد.

طراحی تمام فلزی و unibody این مدل طبق انتظار و مطابق تصاویر منتشر شده از گوشی شباهت نزدیکی به One A9 سال گذشته داشته و دکمه‌های زیر صفحه‌نمایش شامل دو دکمه لمسی و حسگر اثر انگشت مرکزی در HTC 10 نیز تکرار شده است. قسمت پخ خورده و ماشین‌کاری شده بخش پشتی گوشی یکی از نکات جالب‌توجه و اختصاصی این مدل است که حالتی مدرن به آن می‌بخشد. طول و عرض دستگاه 145.9 و 71.9 میلیمتر بوده و ضخامت آن نیز مابین 3.0 تا 9.0 میلیمتر متغیر است. این مدل 161 گرم وزن دارد که تنها 4 گرم سنگین‌تر از One M9 خواهد بود.

معرفی رسمی htc 10

صفحه‌نمایش گوشی 5.2 اینچی با وضوح QHD است که به فشردگی پیکسلی فوق‌العاده 565ppi منجر می‌شود. فناوری ساخت این صفحه‌نمایش از نوع IPS است که HTC از آن با عنوان Super LCD 5 یاد می‌کند.

معرفی رسمی htc 10

مهم‌ترین نکته در مورد HTC 10 همانطور که از پیش نیز مشخص شده بود به دوربین متفاوت آن تعلف دارد. دوربین 12 مگاپیکسلی این گوشی دارای سایز سنسور 1/2.3 اینچی و اندازه پیکسل نسبتا بزرگ 1.55 میکرونی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن نیز f/1.8 است. اتوفوکوس لیزری و لرزه‌گیر اپتیکال دو تفاوت بزرگ این دوربین نسبت به One M9 سال گذشته است که با وجود 20 مگاپیکسلی بودن انتقادهای فراوانی را در پی داشت.

معرفی رسمی htc 10

این دوربین امکان برداشت تصویر در حالت RAW به صورت 12 بیتی را داشته و وضوح فیلم‌برداری آن نیز حداکثر 2160p یا 4K خواهد بود.

معرفی رسمی htc 10

نوآوری HTC 10 در بخش دوربین به همینجا ختم نمی‌شود و دوربین بالای صفحه‌نمایش نیز قابلیت کاملا تازه‌ای را در بر دارد. این دوربین 5 مگاپیکسلی علاوه بر فوکوس خودکار برای اولین بار در این کلاس از لرزه‌گیر اپتیکال دست یا OIS نیز بهره می‌برد که نکته جالبی در این رده به حساب می‌آید. سایز پیکسل‌های تصویر در این دوربین 1.34‌ میکرون بوده و گشودگی دیافراگم آن نیز بار دیگر f/1.8 است.

معرفی رسمی htc 10

دیگر نکته بسیار جالب‌توجه در مورد HTC 10‌ به قابلیت‌های صوتی آن تعلق دارد. دو اسپیکر حاضر در این گوشی به جای کارکرد در حالت استریو رویکرد متفاوتی را انتخاب کرده و یکی از آن وظیفه خارج ساختن فرکانس‌های بالا (صدای زیر، توییتر) و دیگری وظیفه خارج کردن فرکانس‌های پایین (صدای بم،‌ووفر) را دارند و هر یک نیز تقویت‌کننده و Amp اختصاصی خود را دارد. اسپیکرهای BoomSound اچ‌تی‌سی قادر به ایجاد خروجی 24 بیتی وضوح بالا است که کلاس متفاوتی را در این زمینه برای این مدل ایجاد می‌کند.

معرفی رسمی htc 10

دیگر جذابیت بسیار مهم بخش صوتی HTC 10 به ارائه مجدد هدست‌های با کیفیت همراه دستگاه است که از مدت‌ها پیش و پس از پایان قرارداد HTC با شرکت Beats متوقف شده بود. درایورهای صوتی این هدست‌ها 70 درصد بزرگ‌تر بوده و تاییدیه صدای با وضوح بالا Hi-Res audio نیز در آنها دیده می‌شود.

معرفی رسمی htc 10

چیپ‌ست پردازشی دستگاه همانند دیگر پرچمداران مهم بازار از نوع Qualcomm Snapdragon 820 بوده و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا (تا 2 ترابایت) و 4 گیگابایت RAM دارد. باتری گوشی 3000mAh ظرفیت دارد و 50 درصد ظرفیت آن در 30 دقیقه نخست اتصال شارژ با کمک فناوری Quick Charge 3.0 پر می‌شود. اتصالات سیمی دستگاه از طریق پورت USB Type-C با رابط USB 3.1 تامین می‌شود که از این لحاظ نیز نه‌تنها بر Galaxy S7 با پورت USB 2.0 مایکرو USB بلکه بر LG G5 با USB Type-C با رابط USB 3.0 نیز برتری دارد. قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه 32 گیگابایتی این مدل ظاهرا حوالی 700 دلار است.

منبع

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 332 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 1:03

تمامی ویدئوهای رسمی معرفی HTC 10

ارسال شده در تاریخ: سه شنبه, فروردین ۲۴ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

هنوز چند ساعتی از معرفی پرچمدار جدید HTC موسوم به مدل 10‌ نگذشته است که سیل ویدئوها و اخبار جدید از این دیوایس در حال انتشار است. بخش رسانه‌ای برند HTC خود یکی از این منابع انتشار اخبار است که ساعتی پیش ویدئوهای معرفی متعددی از این گوشی را منتشر کرد. با هم به مشاهده تمامی این ویدئوها می‌نشینیم.






آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 203 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 1:03

انتشار ویدئوی تبلیغاتی HTC 10 یک روز قبل از رونمایی

ارسال شده در تاریخ: دوشنبه, فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

فردا، 12 آوریل 2016 زمانی ست که از مدتی پیش برای رونمایی از پرچمدار جدید HTC در سال جدید در نظر گرفته شده است. HTC 10 که تا به امروز از خلال عکس‌ها و تصاویر و اطلاعات رخنه کرده از این گوشی به دنیای خارج دیوایسی کاملا شناخته شده برای کاربران است حالا با یک تیزر تبلیغاتی نیز همراه شده که گفته‌‌های پیشین در مورد این گوشی را تایید می‌کند.

این تیزر تبلیغاتی که در زیر دیده می‌شود در نخستین گام پخ دار بودن لبه‌های کناری دستگاه و انحنای اندک بخش پشتی را به صراحت تایید می‌کند. حذف لوگوی HTC‌ از بخش رویی دستگاه و دکمه Home مجهز به اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش دیگر موارد قابل اشاره در مورد این گوشی را تشکیل می‌دهند.

در انتهای ویدئو نیز رنگ‌های مختلف این گوشی یعنی خاکستری، سفید و طلایی دیده می‌شوند. همانطور که پیش از این نیز در تمامی اطلاعات این مدل ذکر شده است، HTC 10 دارای یک صفحه‌نمایش 5.15 اینچی QHD، دوربینی 12 مگاپیکسلی و چیپ‌ست Snpadragon 820 بوده و به احتمال فراوان 4 گیگابایت رم دارد.

منبع

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 221 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 23:05

هاسل‌بلاد و معرفی دو هیولای 50 و 100 مگاپیکسلی!

ارسال شده در تاریخ: یکشنبه, فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

دوربین‌های دیجیتالی از دسته‌بندی‌های مختلفی برخوردارند که طیف وسیع آن برای کاربران از نمونه‌های خانگی ساده تا نمونه‌های خانگی پیشرفته، مدل‌های نیمه‌حرفه‌ای و تمام حرفه‌ای DSLR و بالاخره مدل‌های بسیار خاص مدیوم فرمت ادامه دارد که هاسل‌بلاد شناخته‌شده‌ترین نام در این رده است این شرکت امروز دو دوربین 50 و 100 مگاپیکسلی را به سبد کالای خود افزود.

تفاوت اصلی دوربین‌های مدیوم نسبت به دوربین‌های DSLR همانطور که در نام این رده نیز منعکس شده است به سایز سنسور دوربین تعلق دارد که بسیار بزرگ‌تر از دوربین‌های DSLR حتی در حالت فول‌فریم بوده و از آنها برای کاربری‌های بسیار خاص همچون برداشت تصاویر برای بزرگ‌نمایی در سایز بسیار بزرگ و غول‌آسا استفاده می‌شود. برای مقایسه سایز سنسور یک دوربین فول ‌فریم در رده DSLR به 24×36 میلیمتر می‌رسد (این سایز در دوربین‌های ساده‌تر با سنسور APS-C حداکثر برابر 15×23 میلیمتر است) در حالی که یک سنسور رده متوسط یا مدیوم از سایز سنسور بسیار بزرگ‌تر 36×48 میلیمتر بهره می‌برد. نگفته پیداست که یک دوربین رده متوسط یا مدیوم از لحاظ قیمتی نیز با دوربین‌های معمول تفاوت‌های فراوانی دارد و در حالی که گران‌قیمت‌ترین DSLRهای فول ‌فریم حوالی 10 تا 12 هزار دلار قیمت دارند یک دوربین رده متوسط می‌تواند بیش از 20 تا حتی 30 هزار دلار قیمت‌گذاری شود.

دوربین‌های جدید هاسل‌بلاد با نام‌های H6D-100c و H6D-50c شناخته می‌شوند که به ترتیب 100 و 50 مگاپیکسل وضوح دارند. یک تفاوت بزرگ دیگر این دو مدل به فیلم‌برداری آنها تعلق دارد که مدل 100 مگاپیکسلی می‌تواند با وضوح 4K به صورت RAW فیلم‌برداری کند اما خداکثر وضوح براشت ویدئو در مدل دیگر به 1080/30p محدود شده است.

hasselbladhasselblad

استفاده از یک پروسسور قدرتمند‌تر نسبت به گذشته، مجهز کردن دوربین‌ها به پورت USB 3.0، صفحه‌نمایش 3.0 اینچی 920 هزار نقطه‌ای لمسی، حضور دو اسلات SD و CF همراه با وای‌فای داخلی سایر مشخصات این دو دوربین را تشکیل می‌دهند.


ویدئوی 4k/UHD برداشت شده توسط H6d-100c با فرمت حالت RAW‌ مخصوص هاسل‌بلاد برداشت می‌شود که پس از آن می‌تواند توسط نرم‌افزار Phocus 3.0 به فرمت‌های دیگر تبدیل شود. دوربین 50 مگاپیکسلی H6D-50c قرار است چیزی نزدیک به 25,995 دلار قیمت داشته باشد در حالی‌که رقم در نظر گرفته شده برای نسخه 100 مگاپیکسلی یعنی H6D-100c از این نیز فراتر رفته و با رقم باورنکردنی 32,995 دلار آمریکا به فروش خواهد رسید.

منبع

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 282 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 6:16

ارسال شده در تاریخ: یکشنبه, فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

تنها 2 روز دیگر تا رونمایی از اسمارت‌فون پرچمدار جدید شرکت HTC باقی است. HTC 10 که قرار است به صورت رسمی در 12 آوریل (24 فروردین 1395) رونمایی شود اما گوشی ناشناخته‌ای برای ما نیست و به لطف خیل عظیم اطلاعات تصویر کاملی از این گوشی می‌توان ایجاد کرد. در مطلب پیش‌رو تمام آنچه از این گوشی می‌دانیم به همراه آخرین اخبار گردآوری شده است.

جدیدترین خبر منتشر شده در مورد HTC 10‌ به تصویر نچندان واضحی از آن به رنگ سفید در شبکه اجتماعی Weibo تعلق دارد که به خوبی ارائه شدن این مدل با رنگ سفید را تایید می‌کند. نکته قابل توجه دیگر در این عکس حذف لوگوی HTC‌ از سطح رویی دستگاه است که پیش از این در تصاویر دیگر نیز تا حدودی دیده شده بود. دیگر نکته این تصویر به بخش نرم‌افزاری و رابط کاربری Sense 8.0 تعلق دارد.

همه اطلاعات در مورد Htc 10

علاوه بر این تصویر در یک منبع چینی متفاوت تصاویر دیگری از این رابط کاربری به نمایش گذاشته شده که جالب‌ترین نکته در آنها امکان قرار دادن میانبر اپلیکیشن‌ها و ویجت‌ها در هرجای دلخواه صفحه‌نمایش است.

همه اطلاعات در مورد Htc 10

HTC 10 طبق اطلاعاتی که تا به امروز از این مدل در دست داریم از یک طراحی جدید با لبه‌های پخ‌دار و اندکی برآمدگی در بخش پشتی بهره می‌برد و یک صفحه‌نمایش 5.15 اینچی QHD، دوربینی 12 مگاپیکسلی (که شرکت سازنده آن را بسیار بسیار مسحور کننده و متقاعد کننده نامیده)، چیپ‌ست پردازشی Snapdragon 820، پورت USB-Type-C، رم 4 گیگابایتی،‌حافظه داخلی 32 گیگابایتی با امکان ارتقا با اسلات microSD در آن حضور دارند.

منبع

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 199 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 6:16

مناسب‌ترین تلویزیون‌ هوشمند برای افراد کم‌بینا و نابینا

ارسال شده در تاریخ: یکشنبه, فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

جایزه معتبر خلاقیت و نوآوری مؤسسه ملی سلطنتی نابینایان بریتانیا  (RNIB)در سال 2015 به تلویزیون‌های سامسونگ به منظور ایجاد رابطه کاربری و دسترسی مناسب در این تلویزیون‌ها جهت استفاده نابینایان اهدا شد. جایزه مؤسسه RNIB به شرکت‌هایی تعلق می‌گیرد که با معرفی تکنولوژی خلاقانه، برای  افراد نابینا و کم‌بینا این امکان را فراهم می‌‌کنند که راحت‌تر و با استقلال بیشتری زندگی کنند.

Sponsored

مدیر عامل مؤسسه تحقیقاتی سامسونگ الکترونیکس  در انگلستان (SRUK)، می‌گوید: «سامسونگ به خلق تجربه کاربری آسان و بی‌نقص برای تمامی افراد توجه ویژه‌ای دارد. هدف ما همیشه این بوده که بهترین محصولات را به بازار ارائه کنیم و مفتخریم که از سوی موسسه RNIB به‌عنوان برنده جایزه سال 2015 انتخاب شده‌ایم. ما به همکاری‌ با این مؤسسه ادامه خواهیم داد تا استفاده از تمامی محصولات‌مان را برای همه افراد جامعه ممکن کنیم.» سامسونگ همکاری خود را با مؤسسه RNIB از سال 2012  آغاز کرده است تا قابلیت دسترسی و استفاده آسان در محصولات صوتی تصویری خود را به گونه‌ای ارتقا دهد تا امکان استفاده بهینه نابینایان و کم‌بینایان از این محصولات را بهبود بخشد. از این‌رو سامسونگ تلاش می‌کند به کمک به‌روزترین تکنولوژی‌ها، تلویزیون‌هایی با کاربری پیشرفته طراحی و تولید کند تا تجربه تماشای تلویزیون را برای کاربران مختلف ارتقا دهد؛ در این راستا، سامسونگ به صورت خاص برای افراد کم‌بینا و نابینا امکاناتی در تلویزیون‌های خود در نظر گرفته است که می‌توان به راهنمای صوتی و رابط کاربری قدرتمند اشاره کرد.

بهترین تلویزیون هوشمند برای نابینایان و کم بینایان

امکان راهنمای صوتی سامسونگ بخشی از کارکردهای تلویزیون را برای استفاده افراد کم‌بینا و نابینا آسان‌تر می‌کند. این امکان، شامل عملیات‌هایی مانند عوض کردن کانال، توصیف برنامه‌هایی که نمایش داده می‌شوند، وب‌گردی و فعالیت‌های دیگری است که معمولاً فقط روی صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شوند اما از این پس، نابینایان نیز امکان استفاده از آن را خواهند داشت. به این ترتیب، کاربران کم‌بینا و نابینا می‌توانند با استفاده از صدا برای مدیریت اپلیکیشن‌ها، ضبط برنامه‌ها، و درخواست اطلاعاتی مثل برنامه‌های بعدی، راحت‌تر با تلویزیون ارتباط برقرار کنند.

بهترین تلویزیون هوشمند برای نابینایان و کم بینایان

نیل هسلوپ، مدیر راهکارهای RNIB، می‌‌گوید: «سازمان ما منابع و اطلاعاتی فراهم می‌کند که زندگی روزمره افراد کم‌بینا و نابینا را بهبود می‌بخشد. با همکاری سامسونگ نیز توانسته‌ایم تجربه تماشای تلویزیون را برای این افراد سال به سال بهتر کنیم.»

بهترین تلویزیون هوشمند برای نابینایان و کم بینایان

گفتنی است پیش از این نیز تلویزیون‌ هوشمند جدید سامسونگ برنده جایزه بهترین نوآوری در زمینه قابلیت دسترسی در نمایشگاهCES 2016  شده بود. این دومین سال متوالی است که تلویزیون‌های سامسونگ در این زمینه در نمایشگاه CES مورد تقدیر و قدردانی قرار می‌گیرند.

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 257 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 6:16

ارسال شده در تاریخ: شنبه, فروردین ۲۱ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

چند ماه پیش و درست پیش از کنفرانس خبری شرکت هواوی در گنگره جهانی موبایل (MWC 2016) تبلتی به نام MediaPad T2 10.0 Pro از هواوی به صورت غیر رسمی در رسانه‌ها حضور پیدا کرد که با اینکه در آن زمان به صورت رسمی ارائه نشد اما بسیاری از کاربران از آن زمان تا به امروز منتظر این تبلت هستند. با انتشار تصاویر رسمی جدید از این تبلت ظاهرا این انتظار در حال اتمام است.

تصاویر جدیدا منتشر شده از این تبلت، عکس‌هایی رسمی و اصطلاحا Official‌ هستند و بنابراین می‌توان انتظار داشت که به زودی و در زمانی کوتاه این مدل در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. مدیا‌پد T2 10.0 Pro یک تبلت 10 اینچی است که وضوح صفحه‌نمایش آن فول اچ‌دی یا 1200×1920 پیکسل است. طبق خبرهای تایید نشده پردازش در این تبلت با چیپ‌ست Qualcomm Snapdragon 615 با 8 هسته 1.5 گیگاهرتزی ARM A53 انجام می‌شود و گویا 2 یا 3 گیگابایت رم و 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا دارد.

تصاویر رخنه کرده از تبلت هواوی mediapad t2 10 pro

تصاویر رخنه کرده از تبلت هواوی mediapad t2 10 pro

دوربین بخش پشتی 8 مگاپیکسل وضوح دارد و دوربین بالای صفحه‌نمایش نیز 2 مگاپیکسلی ست. باتری 6600mAh و ارائه شدن با نسخه نچندان جدید اندروید 5.1.1 سایز گزینه‌های قابل ذکر در مورد این تبلت را تشکیل می‌‌دهند.

تصاویر رخنه کرده از تبلت هواوی mediapad t2 10 pro

تصاویر رخنه کرده از تبلت هواوی mediapad t2 10 pro

MediaPad T2 10.0 Pro به احتمال فراوان در هر دو نسخه Wi-Fi و LTE ارائه می‌شود که طبیعتا نسخه LTE از قیمت بالاتری برخوردار است. آنچه تاکنون مشخص شده قیمت شروعی حوالی 280 یورو برای نسخه وای‌فای و 350 یورو برای نسخه LTE در نظر گرفته شده است. این تبلت که جایگزینی برای نسخه T1 سال گذشته محسوب می‌شود ظاهرا در دو نسخه سفید و مشکی ارائه می‌شود.

منبع

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 199 تاريخ : يکشنبه 22 فروردين 1395 ساعت: 3:49

ارسال شده در تاریخ: شنبه, فروردین ۲۱ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

با توجه به رویه همیشگی سامسونگ در ارائه اسمارت‌فون‌های سری نوت قاعدتا فاصله چندانی تا عرضه عمومی Note 6 باقی نمانده است در این فاصله اطلاعات و اخبار تایید نشده فراوانی در مورد این گوشی منتشر می‌شود که به سایز صفحه‌نمایش، اندازه حافظه رم و البته طراحی بدنه گوشی اشاره دارند. در جدیدترین خبرها امکان ارائه این گوشی با قابلیت ضد آب مطرح شده است.

در آنچه تا به امروز در مورد Galaxy Note 6 شنیده‌ایم مواردی همچون سایز 6 گیگابایتی رم، صفحه‌نمایش 5.8 اینچی (ظاهرا با همان رزولوشن QHD)، دوربین 12 مگاپیکسلی و حافظه داخلی 64، 128 گیگابایتی و شاید 256 گیگابایتی به گوش می‌رسید. امروز اما در خبری تازه احتمال ارائه شدن این گوشی با امکان ضد آب مطرح شده است که با توجه به رویه سامسونگ در گوشی‌های Galaxy S7 و Galaxy S7 edge این احتمال چندان نیز دور از ذهن نخواهد بود. استاندارد IP این گوشی همانند دو مدل S7 ظاهرا همان IP68 است که به معنای دوام آوردن گوشی در عمق 1.5 متری تا 30 دقیقه است.

احتمال ارائه اسکنر چشم و قابلیت ضد آب برای نوت 6 سامسونگ

در خبری دیگر که از این گوشی به نقل از یک منبع هندی منتشر شده وجود اسکنر چشم یا iris scanner در این گوشی است که البته در مورد تایید یا رد آن هنوز نمی‌توان سخنی به میان آورد. برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که نوت 6 در ابتدای ماه ژوئن (اواسط خرداد 1395) به صورت رسمی معرفی و به بازار ارائه شود که این زمان با تقویم تقریبا همیشگی سامسونگ در ارائه سری نوت در اواخر ماه اگوست و اوائل ماه سپتامبر (اواسط شهریور 1395) بسیار متفاوت است.

منبع

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 195 تاريخ : يکشنبه 22 فروردين 1395 ساعت: 3:49

ارسال شده در تاریخ: پنج شنبه, فروردین ۱۹ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

یکی از دیوایس‌هایی که سامسونگ چندی پیش در جریان معرفی پرچمداران سری Galaxy S7 به نمایش گذاشت دوربین متفاوت Gear 360 بود. این دیوایس از دو دوربین 15 مگاپیکسلی با زاویه دید واید و اطلاحا Fisheye بهره می‌برند که با اتصال به گوشی موبایل تصاویر جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌‌دهند. همه چیز در مورد این دوربین به جز قیمت آن مشخص شده بود که آن نیز امروز معلوم شده است.

این مجموعه جذاب دارای دو دوربین با زاویه دید 195 درجه‌ای است که می‌تواند تصاویر و ویدئوهای 360 درجه‌ای را شکار کند. (وضوح ویدئوهای این دوربین تقریبا 4K‌ است) البته از این دیوایس تنها در پرچمداران جدید سامسونگ می‌توان بهره برد و به طور مشخص تنها 6 گوشی شامل Galaxy S6 edge+، Galaxy S6 edge، Galaxy S6 ، Galaxy Note5 و دو مدل جدید Galaxy S7 و Galaxy S7 edge قادر به استفاده از امکانات این مدل هستند.

مشخص شده قیمت دوربین gear 360 سامسونگ

تا به امروز همه چیز به صورت رسمی در مورد این دیوایس هیجان‌انگیز مشخص بوده است به جز قیمت آن که سایت B&H این مورد را نیز مشخص کرد. این سایت این دوربین را با قیمت 350 دلار برای فروش در آینده قیمت‌گذاری کرد که برای دیوایسی در این رده قیمت نسبتا منطقی و قابل قبولی به نظر می‌رسد. Gear 360‌ در یک نگاه دارای دو دوربین CMOS با وضوح 15 مگاپیکسل، دو لنز فیش‌آی با گشودگی دیافراگم f/2.0، امکان عکاسی با وضوح 30 مگاپیکسل در حالت Dual Lens، فیلم‌برداری با وضوح 1920×3840 پیکسل با 30 فریم در ثانیه،‌ برخورداری از قابلیت‌های ارتباطی NFC و بلوتوث و بالاخره پشتیبانی از کارت microSD تا ظرفیت 128 گیگابایت است.

مشخص شده قیمت دوربین gear 360 سامسونگ

زمان عرضه این دوربین به بازار از سوی سامسونگ نیمه دوم سال 2016 تعیین شده که حداکثر دو ماه دیگر خواهد بود.

منبع

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 186 تاريخ : جمعه 20 فروردين 1395 ساعت: 2:15

ارسال شده در تاریخ: پنج شنبه, فروردین ۱۹ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

از حضور آیفون جدید اپل در بازارهای جهانی مدت بسیار کوتاهی می‌‌گذرد. iPhone SE با ظاهر iPhone 5s و مشخصاتی نزدیک به iPhone 6s در همین مدت کوتاه منتقدان متعددی را برای خود دست و پا کرده و بسیاری از آن به عنوان پسرفت برای اپل یاد می‌کنند. این گوشی اما ظاهرا در زمینه فروش برخلاف انتقادها عمل کرده چرا که نسخه بدون قرارداد آن از همین ابتدا در آمریکا اصطلاحا Sold-out شده است.

در حالی‌که استاندارد گوشی‌های موبایل حتی در رده میانی و پایین بازار نیز از سطح 5 تا 5.5 اینچ فراتر رفته ارائه اسمارت‌فونی از سوی اپل که تنها 4 اینچ صفحه‌نمایش دارد و ظاهری همچون گوشی دو سال پیش این شرکت را دارد بسیاری را به انتقاد از اپل وا داشت. برخی منتقدین با قبول این واقعیت که بسیاری از افراد به دنبال یک گوشی کوچک اما کاملا پیشرفته هستند اپل را از این لحاظ به چالش کشیدند که چرا طراحی دستگاه را تغییر نداده و یک مدل 4 اینچی کاملا جدید طراحی نکرده است.

تمام شدن آیفون se در آمریکا

با وجود تمامی این انتقادها، قیمت مناسب این مدل که در نسخه 16 و 64 گیگابایتی به ترتیب 399 و 499 دلار قیمت دارد ظاهرا بسیاری از خریداران در آمریکا را به خرید این دیوایس ترغیب کرده است. بیشترین استقبال از این مدل در نسخه 64 گیگابایتی بوده و با اینکه نسخه 16 گیگابایتی هنوز قابل یافتن است اما نسخه 64 گیگابایتی برای تحویل در پایان ماه آوریل در سایت اپل sold-out شده است. نسخه‌های قراردادی اما به این صورت با استقبال روبرو نشده‌اند.

منبع

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 201 تاريخ : جمعه 20 فروردين 1395 ساعت: 2:15

ارسال شده در تاریخ: چهارشنبه, فروردین ۱۸ام, ۱۳۹۵

تعداد نظرات: بدون دیدگاه

پس از یکی دو ماه رخنه کردن اطلاعات مختلف در مورد پرچمداران جدید شرکت هواوی و به نمایش درآمدن تصاویری از این مدل‌ها، این شرکت بالاخره امروز در رویداد ویژه‌ای در لندن از دو گوشی جدید خود پرده برداری کرد. Huawei P9 و Huawei P9 Plus (که پیش از این پسوند Max را به همراه داشت) امروز به صورت رسمی به نمایش درآمدند که دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی جذاب‌ترین نکته‌ آنها را تشکیل می‌دهد.

معرفی این دو مدل را از گوشی کوچک‌تر یعنی Huawei P9 آغاز می‌کنیم. این گوشی به جز یکی دو مورد تقریبا تمامی امکانات مدل دیگر را در بر دارد و برای کاربرانی که علاقه به داشتن اسمارت‌فونی با سایزی منطقی را دارد امکانات مناسبی را ارائه می‌دهد. صفحه‌نمایش گوشی یک نمونه 5.2 مگاپیکسلی با وضوح 1080p و فناوری ساخت IPS LCD است که به گفته شرکت سازنده از روشنایی 500nits بهره می‌برد. پردازش در P9 با چیپ‌ست خود ساخته Kirin 955‌ انجام می‌شود. این چیپ‌ست را می‌توان گونه بهبود یافته‌ای از Kirin 950‌ قلمداد کرد که پیش از این در Mate 8 نمونه آن را دیده بودیم. در اینجا نیز از 4 هسته سطح بالای ARM A72 و چهار هسته سطح پایین‌تر ARM A53‌ استفاده شده با این تفاوت که این بار فرکانس هسته‌های بالاتر به 2.5 گیگاهرتز و هسته‌های ضعیف‌تر به 1.8 گیگاهرتز می‌رسد. P9 در زمینه حافظه با دو گزینه مختلف شامل نمونه دارای حافظه 32 گیگابایتی قابل ارتقا و رم 3 گیگابایتی و نمونه دارای حافظه 64 گیگابایتی قابل ارتقا و رم 4 گیگابایتی ارائه می‌شود.

رونمایی رسمی از هواوی p9 و p9 plus

اما جذاب‌ترین نکته در مورد P9 همانند P9 Plus به چینش لنزهای دوربین در بخش پشتی دستگاه تعلق دارد. در پشت دستگاه همانطور که در تصاویر پیش از معرفی رسمی گوشی نیز دیده شده بود از دو دوربین 12 مگاپیکسلی در همکاری با شرکت خوشنام Leica استفاده شده است که یکی تصاویر رنگی و دیگر تنها تصاویر سیاه و سفید با درجه‌های مختلف خاکستری را تشخیص می‌دهد. این دو دوربین در ترکیب با یکدیگر قادر به ایجاد تصاویری با جزئیات بالا در نور مناسب و تصاویری با نویز اندک در محیط‌های با نور کم هستند.

رونمایی رسمی از هواوی p9 و p9 plus

تنها نکته نسبتا منفی در این میان حذف لرزه‌گیر اپتیکال دست است که به دلیل غیر ممکن بودن اجرای آن در دو دوربین به صورت همزمان از آن صرفنظر شده اما حضور لنز دوم و تصحیح تصاویر لنز اول روی کاغذ به خوبی این مشکل را پوشش می‌دهد. گشودگی دیافراگم دو دوربین f/2.2 بوده و میدان دید معادل آنها 27 میلیمتر است. دو فلش LED لیست امکانات این دو دوربین را تکمیل می‌کنند. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این دوربین‌ها 1080/30p است. دوربین دوم در P9 دارای وضوح 8 مگاپیکسل است.

huawei هواوی

وای‌فای ac، باتری 3000mAh، رابط USB Type-C و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم با ظاهری مشابه Nexus 6p و دکمه حسگر اثر انگشت در بخش پشتی سایر موارد قابل اشاره در مورد این گوشی را تشکیل می‌دهند. یک نکته جالب در این میان این است که تنها یکی از نسخه‌های این مدل یعنی ورژن 32 گیگابایت تک سیم‌کارت (با نام مدل EVA-L09) از اتصال NFC پشتیبانی می‌کند و دو مدل دیگر یعنی نسخه‌های دو سیم‌کارت 32 و 64 گیگابایتی (با نام مدل‌های به ترتیب EVA-L19 و EVA-L29) دارای NFC نیستند!

بالاترین چینش این مدل یعنی EVA-L29 با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی تنها به رنگ طلایی عرضه می‌شود اما دو مدل دیگر یعنی نسخه‌های تک و دو سیم‌کارته 32 گیگابایتی در سه رنگ طلایی، خاکستری و نقره‌ای در دسترس قرار خواهند گرفت. قیمت نسخه پایه این مدل 599 پوند در انگلستان تعیین شده و نسخه 64 گیگابایتی نیز 649 پوند قیمت دارد. زمان حضور در بازار این مدل از 16 آوریل (28 فروردین 1395) خواهد بود و خاورمیانه همراه با 29 کشور اروپایی اولین مناطق دریافت‌کننده این مدل هستند.

مدل بزرگ‌تر این نوبت همانطور که اشاره شد P9 Plus نام دارد این گوشی درست همانند iPhone 6s Plus که مدام با آن در زمان رونمایی مقایسه شد دارای یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی است و با اینکه این افزایش سایز منجر به افزایش رزولوشن صفحه‌نمایش در این مدل نشده و همچنان با نمونه‌ای دارای وضوح 1080p روبرو هستیم اما فناوری ساخت این صفحه‌نمایش با تغییر روبرو شده و در این مدل از تکنولوژی ساخت AMOLED استفاده شده است.

رونمایی رسمی از هواوی p9 و p9 plus

جذابیت این صفحه‌‌نمایش اما به همین‌جا ختم نشده و مجهز کردن این مدل به فناوری تشخیص فشار همانند آیفون‌های سری 6s و البته نسخه ویژه Mate S جذابیت دیگر این صفحه‌نمایش را تشکیل می‌دهد. فناوری تشخیص فشار در Huawei P9 Plus اینک Press Touch نامیده می‌شود که البته ظاهرا در عمل تفاوتی با آنچه در Mate S دیده بودیم ندارد.

رونمایی رسمی از هواوی p9 و p9 plus

در بخش پردازشی و دوربین تفاوتی نسبت به P9 دیده نمی‌شود اما دوربین سلفی با یک تفاوت بزرگ همراه شده جایی‌که دوربین 8 مگاپیکسلی حاضر در بالای صفحه‌‌نمایش P9 Plus اینک از فوکوس خودکار یا اتوفوکوس پشتیبانی می‌کند.

رونمایی رسمی از هواوی p9 و p9 plus

در قسمت حافظه نیز P9 Plus تنها در یک ورژن یعنی با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا ارائه می‌شود.

از دیگر تفاوت‌های جالب P9 Plus نسبت به P9 باید به اسپیکرهای استریوی دستگاه اشاره کرد که خروجی آنها با توجه به نحوه در دست گرفتن گوشی با تفاوت همراه می‌شود به عنوان مثال با در دست گرفتن عمودی دستگاه صدای بم و باس از اسپیکر پایینی و صداهای ریز با فرکانس بالا یا تریبل از اسپیکر بالایی خارج می‌شود.

ظرفیت باتری P9 Plus نیز اندکی افزایش یافته و اینک به 3400mAh رسیده است. رابط USB Type-C دستگاه ارائه‌دهنده شارژ سریع است به طوری‌که به گفته شرکت سازنده با 10 دقیقه شارژ می‌توان 6 ساعت با گوشی مکالمه کرد.

رونمایی رسمی از هواوی p9 و p9 plus

Huawei P9 Plus‌ در نسخه جهانی دو سیم‌کارته به رنگ طلایی و در نسخه جهانی تک سیم‌کارت به رنگ خاکستری و سفید ارائه می‌شود. زمان حضور در بازار این مدل 20 می (31 اردیبهشت 1395) خواهد بود و قیمت آن 749 پوند تعیین شده است.

رونمایی رسمی از هواوی p9 و p9 plus

منبع 1

منبع 2

آموزشی برنامه نویسی...
ما را در سایت آموزشی برنامه نویسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی source بازدید : 179 تاريخ : پنجشنبه 19 فروردين 1395 ساعت: 3:07